• Projekty

        •  „HERITAGE ICEBERG: past, present and future”

          https://youtu.be/PfGX0bEuWYE

          Jest to film zrealizowany przez naszych uczniów w reżyserii Pani Doroty Stachowicz-Mączki i Pani Patrycji Zawady. Pokazuje on, że szkoła opustoszała z powodu pandemii. Jednak widać, że nasi uczniowie są pełni energii, aby kontynuować pracę nad tym ekscytującym projektem dotyczącym naszego wspólnego europejskiego dziedzictwa. Mamy nadzieję, że film Wam się spodoba i dajcie się zainspirować oraz zarazić pozytywną energią naszych uczniów. Liczymy, że wkrótce będziemy mogli Was wszystkich gościć w naszym Srebrnym Mieście.

          WYBÓR LOGO PROJEKTU -"HERITAGE ICEBERG..."

          Po bardzo zawziętej rywalizacji uczniów ze szkół krajów partnerskich, międzynarodowe jury wybrało logo projektu. Jury składało się z 18 nauczycieli z krajów partnerskich. Z Polski byli to: Dorota Stachowicz-Mączka, Justyna Lara oraz Edwin Caraballo-Cortes.

          https://youtu.be/CjO1KRPBt-k

          Pierwszy  etap miał wyłonić najlepsze logo z największą liczbą głosów spośród sześciu wybranych. Ten etap wygrały Włochy.

          Drugi etap miał wyłonić jedno logo spośród sześciu pozostałych zgłoszonych przez szkoły partnerskie. Na drugim etapie wygrało logo z Turcji.

          Trzeci etap dotyczył wyboru między logo z Włoch a logo z Turcji. Po ostatnim głosowaniu wygrała Turcja.

          Gratulacje dla drużyny tureckiej za najlepsze logo!

          Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy uczestniczyli w konkursie. 

           

          Wydarzenie Erasmusdays w SP1 im. M. Kopernika w Olkuszu

          Wydarzenie odbyło się 15 października 2020 r. odbyliśmy wirtualną wycieczkę do zamku w Rabsztynie. Uczniowie przedstawili historię tego zamku i omówili jego znaczenie dla lokalnej społeczności, a także sposób życia ludzi w przeszłości. W przyszłości wrócimy do tego niesamowitego miejsca dziedzictwa i zabierzemy naszych partnerów do odwiedzenia go i porozmawiania o nim! Miłego oglądania filmu wprowadzającego! To było naprawdę wspaniałe wydarzenie. Pani Dorota Stachowicz-Mączka prowadziła spotkanie i kierowała ekipą  podczas montażu filmu, który dokumentuje tę akcję w ramach realizacji naszego projektu „HERITAGE ICEBERG: past, present and future.”. Link do filmu poniżej:

          https://youtu.be/EteJGAA2u-o

          „HERITAGE ICEBERG: past, present and future”

          Pierwszego września 2020 r. w naszej szkole rozpoczęliśmy realizację projektu programu Erasmus+ pt. „HERITAGE ICEBERG: past, present and future” („Dziedzictwo kulturowe jako góra lodowa”). Naszymi partnerami są szkoły z Malty, Bułgarii, Turcji, Szwecji oraz Włoch, która jest koordynatorem projektu. W działaniach lokalnych biorą udział uczniowie ze wszystkich klas szkoły, zaś w działaniach zagranicznych uczniowie, którzy wykażą się największym zaangażowaniem w projekcie. W trakcie jego realizacji zostanie wykorzystywana technologia informacyjno-komunikacyjna oraz zostaną podwyższone kompetencje kluczowe (językowe, społeczne, matematyczne, przedsiębiorcze). Projekt ma za zadanie uświadomić uczniom jak ważne i cenne jest dziedzictwo kultury europejskiej. Jest to wierzchołek góry lodowej, stąd tytuł, a młodzież ma odkryć, co znajduje się pod jej powierzchnią. Będziemy również badać mniejszości etniczne, które zamieszkiwały nasze tereny. Będziemy badać ich kulturę, obyczaje i to co pozostawili. Uczestnicy projektu będą prognozować jak będą wyglądać nasze miasta czy domy w przyszłości wymuszając przy tym kreatywne myślenie. Podczas prac projektowych uczniowie poznają różnice oraz podobieństwa między krajami i rozbudzą swoją ciekawość. Pomoże im to okazać szacunek wobec innych narodów, a tym samym zaakceptować różnice kulturowe. Realizując różnorodne zadania, uczniowie odkryją zapomniane lub zaniedbane miejsca i będą mieli okazję zaprezentować swoje możliwości oraz pobudzać swoją kreatywność.

          ZASADY WYBORU UCZESTNIKA WYJAZDU W RAMACH PROJEKTÓW ERASMUS+

          1. Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny składający się z co najmniej z 3 osób: przedstawiciela Dyrekcji szkoły oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w wykonanie danego zadania.
          2. Warunkiem uczestnictwa w  wyjeździe w ramach projektu  jest:
          1. terminowe i rzetelne wypełnianie powierzonych zadań projektowych;
          2. obowiązkowa obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu;
          3. aktywny udział w pracach projektowych;
          4. ocena zachowania ucznia nie niższa niż bardzo dobra;
          5. deklaracja rodzica o gotowości przyjęcia gościa ze szkoły partnerskiej podczas wizyty w Polsce;
          6. pełne przyjęcie szczepionki przeciw Covid-19.
          1. W przypadku bardzo dużej liczby zainteresowanych udziałem w projekcie, zostanie przeprowadzony test pisemny ze znajomości konstrukcji leksykalno-gramatycznych języka angielskiego. W wyniku testu zostanie wybrana grupa uczniów, którzy przystąpią do egzaminu ustnego.
          2. Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Dokumentacja rekrutacji będzie dołączona do dokumentacji projektu.
          3. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany inny uczeń. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny (wyjątek stanowi choroba; nagła, trudna sytuacja rodzinna), koszty wynikające z tej rezygnacji ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
          4. Koordynator oraz opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.
          5. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.