• Projekty

          • Projekt pn. Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu

          • Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser” wraz z gminą Olkusz uzyskało dotację z Unii Europejskiej na szereg zajęć wspierających dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.

            W ramach projektu pn. „Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu” oprócz specjalistycznych form wsparcia, które poprawią funkcjonowanie uczniów i uczennic, przewidziano także znaczące doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz inwestycje, które sprawią, że budynek szkoły stanie się dostępny pod względem architektonicznym i komunikacyjno-informacyjnym.

            W projekcie przez najbliższe trzy lata szkolne (w okresie 1.09.2024-31.08.2027) realizowane będą zajęcia dopasowane do zdiagnozowanych potrzeb minimum 75 uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami, tj.:

            a) Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki dla uczniów klas I - III: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            b) Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka polskiego dla uczniów klas I - III: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            c) Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka angielskiego  dla uczniów klas I-III: jedna grupa (5 osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            d) Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki dla uczniów klas IV-VI: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            e) Terapia integracji sensorycznej: zajęcia indywidualne dla 3 uczniów. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na osobę)

            f) Terapia logopedyczna: 4 grupy, w każdej po 4 osoby. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            g) Terapia ręki: jedna grupa (4 osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę).

            h) Muzykoterapia (od stycznia 2025 r): jedna grupa (10-osobowa).Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę) 

            i) Zajęcia rozwijające uważność i umiejętności uczenia się dla uczniów klas IV-VIII: trzy grupy, w każdej grupie po 10 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze 10 godzin (na grupę).

            j) Zajęcia szachowe: jedna grupa (10-osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

            k) Zajęcia sensoryczno-kreatywne dla uczniów klas I-III oraz klas IV-VIII: dwie grupy, w każdej grupie po 10 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze 10 godzin (na grupę)

            l) Zajęcia  animacyjne dla uczniów klas I-III oraz klas IV-VIII: dwie grupy, w każdej grupie po 10 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze 10 godzin (na grupę)

            m) Warsztaty antydyskryminacyjne: 2 grupy, w każdej po ok. 20 osób. 5 spotkań po 2 godziny (na grupę)

            n) W kolejnych latach: rehabilitacja wzroku (po uzyskaniu kwalifikacji przez kadrę)

            W projekcie planujemy także wsparcie kompetencyjne dla minimum 14 nauczycielek i nauczycieli Szkoły, w postaci: Studiów podyplomowych z neurologopedii ,Edukacji i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika) , neurodydaktyki,  Mindfulness i współczucie oraz szkoleń kursów :Terapia Ręki PTR I i II stopnia z sensoplastyki,Plastyka ekspresywna Kurs zawodowy Muzykoterapeuty, Soroban, KURS TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach poziom podstawowy/zaawansowany), DIAGNOZA ADOS2 ,  biofeedback: poziom I i II ,Terapia Kognitywna Terapia funkcji poznawczych Metodą Feuersteina - Instrumental Enrichment II ,Trening kreatywnego wczesnego rozwoju

            Efektami projektu w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu będzie zwiększenie się  dostępności do dobrej jakości edukacji włączającej. Odbędzie się 1052 godzin dydaktycznych dodatkowego, specjalistycznego i bezpłatnego wsparcia. Zajęcia zostały dobrane po przeprowadzonej diagnozie potrzeb i oczekiwań środowiska, część z nich będzie nowością dla uczniów.

            Zakupimy sprzęt do prowadzenia zajęć terapeutycznych (w tym m.in. sprzęt do terapii SI, system do treningu Biofeedback). Zwiększymy dostępność informacyjno- komunikacyjną Szkoły (zakup planów tyflograficznych).

            #FunduszeUE  #FunduszeEuropejski

            Wartość projektu: 826 756,75 zł                                    

            Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich 783 138,11 zł

            Rekrutacja do projektu – rok szkolny 2024/2025

            DOKUMENTY DO POBRANIA

            Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w formach wsparcia dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli 

            Wzór formularza zgłoszeniowego dla ucznia/uczennicy 

            Wzór formularza zgłoszeniowego dla nauczyciela/nauczycielki 

            Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych 

            Opinia wychowawcy klasy/pedagoga/psychologa/innego specjalisty 

            Formularz rezygnacji 

            Regulamin rekrutacji wersja edytowalna

            Formularz uczniowie wersja edytowalna 

            Formularz nauczyciele wersja edytowalna