- Projekt pn. Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu
- AKREDYTACJA PROGRAMU ERASMUS+
- Projekt programu Erasmus+ pt. „Sustainability: Learn, change, live - One future for all”
- Projekt programu Erasmus+ pt. „HERITAGE ICEBERG: past, present and future”
- „Rozwój kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych gminy Olkusz”
- „… AND HEALTH FOR ALL!”
- Małopolskie Talenty
- Budżet Obywatelski Województwa Małopolskiego
- Festiwal Nauki
- Gminny Program Rewitalizacji
- Nowa Era Komputera
- eTWINNING
- Comenius
- Szkoła promująca bezpieczeństwo
„HERITAGE ICEBERG: past, present and future”
Jest to film zrealizowany przez naszych uczniów w reżyserii Pani Doroty Stachowicz-Mączki i Pani Patrycji Zawady. Pokazuje on, że szkoła opustoszała z powodu pandemii. Jednak widać, że nasi uczniowie są pełni energii, aby kontynuować pracę nad tym ekscytującym projektem dotyczącym naszego wspólnego europejskiego dziedzictwa. Mamy nadzieję, że film Wam się spodoba i dajcie się zainspirować oraz zarazić pozytywną energią naszych uczniów. Liczymy, że wkrótce będziemy mogli Was wszystkich gościć w naszym Srebrnym Mieście.
WYBÓR LOGO PROJEKTU -"HERITAGE ICEBERG..."
Po bardzo zawziętej rywalizacji uczniów ze szkół krajów partnerskich, międzynarodowe jury wybrało logo projektu. Jury składało się z 18 nauczycieli z krajów partnerskich. Z Polski byli to: Dorota Stachowicz-Mączka, Justyna Lara oraz Edwin Caraballo-Cortes.
Pierwszy etap miał wyłonić najlepsze logo z największą liczbą głosów spośród sześciu wybranych. Ten etap wygrały Włochy.
Drugi etap miał wyłonić jedno logo spośród sześciu pozostałych zgłoszonych przez szkoły partnerskie. Na drugim etapie wygrało logo z Turcji.
Trzeci etap dotyczył wyboru między logo z Włoch a logo z Turcji. Po ostatnim głosowaniu wygrała Turcja.
Gratulacje dla drużyny tureckiej za najlepsze logo!
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy uczestniczyli w konkursie.
Wydarzenie Erasmusdays w SP1 im. M. Kopernika w Olkuszu
Wydarzenie odbyło się 15 października 2020 r. odbyliśmy wirtualną wycieczkę do zamku w Rabsztynie. Uczniowie przedstawili historię tego zamku i omówili jego znaczenie dla lokalnej społeczności, a także sposób życia ludzi w przeszłości. W przyszłości wrócimy do tego niesamowitego miejsca dziedzictwa i zabierzemy naszych partnerów do odwiedzenia go i porozmawiania o nim! Miłego oglądania filmu wprowadzającego! To było naprawdę wspaniałe wydarzenie. Pani Dorota Stachowicz-Mączka prowadziła spotkanie i kierowała ekipą podczas montażu filmu, który dokumentuje tę akcję w ramach realizacji naszego projektu „HERITAGE ICEBERG: past, present and future.”. Link do filmu poniżej:
„HERITAGE ICEBERG: past, present and future”
Pierwszego września 2020 r. w naszej szkole rozpoczęliśmy realizację projektu programu Erasmus+ pt. „HERITAGE ICEBERG: past, present and future” („Dziedzictwo kulturowe jako góra lodowa”). Naszymi partnerami są szkoły z Malty, Bułgarii, Turcji, Szwecji oraz Włoch, która jest koordynatorem projektu. W działaniach lokalnych biorą udział uczniowie ze wszystkich klas szkoły, zaś w działaniach zagranicznych uczniowie, którzy wykażą się największym zaangażowaniem w projekcie. W trakcie jego realizacji zostanie wykorzystywana technologia informacyjno-komunikacyjna oraz zostaną podwyższone kompetencje kluczowe (językowe, społeczne, matematyczne, przedsiębiorcze). Projekt ma za zadanie uświadomić uczniom jak ważne i cenne jest dziedzictwo kultury europejskiej. Jest to wierzchołek góry lodowej, stąd tytuł, a młodzież ma odkryć, co znajduje się pod jej powierzchnią. Będziemy również badać mniejszości etniczne, które zamieszkiwały nasze tereny. Będziemy badać ich kulturę, obyczaje i to co pozostawili. Uczestnicy projektu będą prognozować jak będą wyglądać nasze miasta czy domy w przyszłości wymuszając przy tym kreatywne myślenie. Podczas prac projektowych uczniowie poznają różnice oraz podobieństwa między krajami i rozbudzą swoją ciekawość. Pomoże im to okazać szacunek wobec innych narodów, a tym samym zaakceptować różnice kulturowe. Realizując różnorodne zadania, uczniowie odkryją zapomniane lub zaniedbane miejsca i będą mieli okazję zaprezentować swoje możliwości oraz pobudzać swoją kreatywność.
ZASADY WYBORU UCZESTNIKA WYJAZDU W RAMACH PROJEKTÓW ERASMUS+
- Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny składający się z co najmniej z 3 osób: przedstawiciela Dyrekcji szkoły oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w wykonanie danego zadania.
- Warunkiem uczestnictwa w wyjeździe w ramach projektu jest:
- terminowe i rzetelne wypełnianie powierzonych zadań projektowych;
- obowiązkowa obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu;
- aktywny udział w pracach projektowych;
- ocena zachowania ucznia nie niższa niż bardzo dobra;
- deklaracja rodzica o gotowości przyjęcia gościa ze szkoły partnerskiej podczas wizyty w Polsce;
- pełne przyjęcie szczepionki przeciw Covid-19.
- W przypadku bardzo dużej liczby zainteresowanych udziałem w projekcie, zostanie przeprowadzony test pisemny ze znajomości konstrukcji leksykalno-gramatycznych języka angielskiego. W wyniku testu zostanie wybrana grupa uczniów, którzy przystąpią do egzaminu ustnego.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Dokumentacja rekrutacji będzie dołączona do dokumentacji projektu.
- Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany inny uczeń. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny (wyjątek stanowi choroba; nagła, trudna sytuacja rodzinna), koszty wynikające z tej rezygnacji ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
- Koordynator oraz opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.
- Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.