• Aktualności

            • KOMUNIKAT

            • Szanowni Państwo,

              od 31 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r. uczniowie klas V-VIII przechodzą na naukę zdalną. Uczniowie z klas I-IV kontynuują naukę w trybie stacjonarnym. Zajęcia tak w trybie zdalnym, jak i stacjonarnym odbywać się będą zgodnie z planem lekcji.

              Ewa Skubis

              Dyrektor szkoły

            • HERITAGE ICEBERG: past, present and future

            • https://youtu.be/Mfn35TiQaMY

              W ramach realizacji działań projektu (HERITAGE ICEBERG: past, present and future) w programie Erasmus+, troje nauczycieli z naszej szkoły oraz partnerzy z Włoch, Bułgarii, Szwecji, Turcji i Malty spotkali się w Benevento (Benewent) we Włoszech.

              Pierwszego dnia zapoznaliśmy się z systemem edukacji włoskich partnerów. Mieliśmy również okazję porozmawiać o ich sukcesach,  bolączkach i sposobach rozwiązywania ich codziennych problemów. Ponadto, poznaliśmy ich metody pracy oraz rozmawialiśmy o tym, jak powinna wyglądać szkoła XXI wieku.

              Uczestniczyliśmy w zajęciach pokazowych oraz mieliśmy możliwość obejrzenia szkoły, między innymi bogato wyposażonych pracowni i warsztatów pracy. Mieliśmy zaszczyt poznać i posłuchać znakomitego nauczyciela, który zajął czołowe miejsce w konkursie światowym nauczycieli (Global Teacher Prize). Obejrzeliśmy prezentacje przygotowane przez uczniów na temat najważniejszych zabytków oraz elementów kultury bułgarskiej.

              Następnie uczniowie oprowadzili nas po Benevento. Poznaliśmy historyczne miejsca dziedzictwa Benewentu, dostrzegając pewne podobieństwa z naszymi. Jest to piękne miasto pełne zabytków i legend, które pozostaną na zawsze w naszej pamięci.

              W drugim dniu odwiedziliśmy Neapol. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum archeologicznego, czyli starożytnego miasta ( Herculanum), zasypanego przez erupcję wulkanu Wezuwiusz - 20 metrów pod ziemią. Analizowaliśmy jak zmieniło się życie mieszkańców na przestrzeni wieków i zobaczyliśmy, jak żyli mieszkańcy państwa rzymskiego na co dzień, jak wyglądały sklepy, bary uliczne, uliczki, jak mieszkali biedni i bogaci ludzie. Mogliśmy też zaobserwować lekcję historii w muzeum, która była ciekawą formą zachęcającą i motywującą młodzież do studiowania zagadnień dotyczących początków korzeni naszej cywilizacji. Później zajrzeliśmy w różne zakątki Neapolu, gdzie odkryliśmy piękno i bogactwo tej europejskiej perły. Zapoznaliśmy się z tradycjami świątecznymi z okolic Neapolu. Tymi informacjami na pewno się podzielimy z naszymi uczniami w ramach rozpowszechniania rezultatów projektu.

              W trzecim dniu szkoliliśmy się w dziedzinie Gamifikacji Procesu Edukacyjnego poprzez wykłady, prezentacje i warsztaty. Był to główny cel naszego spotkania we Włoszech. Odkryliśmy na nowo, że wprowadzenie gier i zabaw w procesie nauczania jest kluczem do efektywnej i wydajnej nauki. Poznaliśmy interesujące aplikacje oraz „triki” służące podwyższeniu motywacji wśród naszych uczniów. Wieczorem tego dnia spotkaliśmy się z lokalną władzą i zwiedziliśmy pałac. Rozmawialiśmy o wyzwaniach stojących przed dzisiejszą edukacją i przedstawiliśmy projekt związany z dziedzictwem naszych miast.

              Ostatni dzień to podsumowanie spotkania, dotychczasowych działań projektowych, stopień osiągnięcia celów,  podziału  obowiązków na przyszłe działania, ustalenie  dat przyszłych spotkań oraz analiza zagrożenia wynikającego z pandemii Covid -19. Wykonaliśmy również wstępną ewaluację oraz zidentyfikowaliśmy mocne i słabe strony projektu.

              To spotkanie było pierwszym krokiem tej wspaniałej przygody. Udowodniliśmy, że pomimo naszych kulturowych różnic, świetnie się rozumiemy i poruszamy we właściwym kierunku dla dobra naszych uczniów, społeczności  oraz  szkół.