• Aktualności

  • Aktualności

            • POWRÓT DO NAUKI STACJONARNEJ

            • Szanowni Rodzice i Uczniowie,

              od 31 maja 2021r. (poniedziałek) nareszcie wszystkie klasy od I – VIII wracają do nauki stacjonarnej w szkole. Tym samym od poniedziałku obowiązywać będzie plan lekcji w godzinach poprzedzających zdalną naukę. 

              Przypominam, iż wszystkie zajęcia organizowane na terenie szkoły będą prowadzone z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. W związku z powyższym:

              1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję koronawirusem Covid oraz, gdy domownicy nie przebywają w izolacji, kwarantannie.
              2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję.
              3. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły.

              Zadbajmy wszyscy o to, aby w naszej szkole było bezpiecznie.

              Ewa Skubis

              dyrektor szkoły

            • IV POWIATOWY MARATON JĘZYKA ANGIELSKIEGO

            • Sukces Uczennic naszej szkoły w IV Powiatowym Maratonie Języka Angielskiego pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz oraz Starosty Powiatu Olkuskiego. Podczas tegorocznej edycji maratonu i wśród laureatów znalazły się dwie uczennice naszej szkoły: Zuzanna Dudzikowska z klasy 8b, która zajęła 2 miejsce w części językowej oraz Maja Mączka z klasy 7a laureatka 1 miejsca w części plastycznej i 3 miejsca w części muzycznej. Gratulujemy serdecznie i życzymy wielu sukcesów w przyszłości!

            • Organizacja wchodzenia i wychodzenia ze szkoły

            • Szanowni Państwo,

              od 17 maja 2021 r. uczniowie wchodzą i wychodzą ze szkoły w następującym porządku:

              1a; 1b; 1c - wejście główne

              2a; 2b; 3a; 3b - wejście od placu zabaw

              4a; 4b; 5a; 6a; 6b - wejście od placu zabaw

              7a; 7b; 7c; 8a; 8b - wejście główne

              Uczniowie klas 1-3 nie schodzą do szatni, ubrania wierzchnie zabierają do sal, nie zmieniają obuwia.

            • OGŁASZAMY TYDZIEŃ ULGI

            • Drodzy uczniowie!

              Nasza szkoła przystąpiła  do akcji „Tydzień ulgi” zorganizowanej przez Instytut Psychologii UJ. Zależy nam, aby długo oczekiwany powrót do szkoły był czasem radości pozbawionym niepewności i stresu naszych uczniów, dlatego postanowiliśmy, że  nie będziemy Was rozliczać z notatek, sprawdzać zeszytów, przeprowadzać sprawdzianów, kartkówek, odpytywania i zadawania prac domowych.

              W pierwszych dniach Waszego pobytu w szkole skupimy się na odbudowywaniu relacji, integrowaniu się, przełamywaniu lęku i stresu związanego z powrotem do nauki stacjonarnej. Pragniemy udzielić Wam potrzebnego wsparcia, żebyście łagodnie i stopniowo wdrożyli się na nowo do szkolnych obowiązków. Jesteśmy świadomi, że będzie to wymagało od całej szkolnej społeczności dużo wzajemnego zrozumienia, życzliwości i cierpliwości.

              Ideę kampanii można ująć w symbolicznym równaniu:

              MNIEJSZY STRES + WIĘKSZA SWOBODA = WIELKA ULGA

              Taki tydzień jest bardzo potrzebny. W końcu wszyscy zasługujemy na tydzień ulgi!

              Więcej informacji pod linkiem: https://psychologia.uj.edu.pl/tydzien-ulgi

              Ze szczegółami nauki hybrydowej i stacjonarnej zapoznają Was wychowawcy

              Do zobaczenia wkrótce

              Dyrekcja i Nauczyciele

            • PROJEKT

            • Projekt "NeuroSmog - czyli jak smog wpływa na rozwój mózgu naszych dzieci"

              Miło nam poinformować, że nasza szkoła rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem Jagiellońskim w ramach projektu naukowo-badawczego „NeuroSmog: wpływ zanieczyszczeń na rozwijający się mózg”.

              Projekt NeuroSmog jest finansowany z grantu przyznanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej (FNP), jest on unikatowym na skalę nie tylko Polski, ale i Europy, przedsięwzięciem podejmowanym przez specjalistów z obszaru psychologii, epidemiologii, neurobiologii i inżynierii środowiska. Realizują go naukowcy i praktycy z Instytutu Psychologii i Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Projekt ten jest finansowany z grantu przyznanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej (FNP).

              Celem projektu jest określenie wpływu zanieczyszczenia powietrza na rozwijający się mózg u dzieci w wieku szkolnym. Ze względu na niewielką ilość danych związanych z tym problemem badanie to jest unikalne w skali globalnej.

              Udział dzieci z różnych części Polski południowej w projekcie jest niepowtarzalną okazją przejścia kompleksowych badań psychologicznych, ukierunkowanych na określenie obszarów, które warto rozwijać i wzmacniać u dzieci. Uzyskana opinia psychologiczna pozwoli planować dalszą ścieżkę edukacyjną w efektywny sposób. W projekcie planowane są także badania sprawdzające powiązania między uwagą i pamięcią a zanieczyszczeniem powietrza. W całej Polsce południowej zostanie przebadanych ok. 800 dzieci.

              Razem możemy sprawić, aby przyszłość naszych dzieci była lepsza!

              Strona projektu: https://neurosmog.psychologia.uj.edu.pl

              Strona Fundacji Nauki Polskiej: https://www.fnp.org.pl/jak-smog-wplywa-na-mozgi-dzieci/?fbclid=IwAR2Jm3R59R6SaJvlr6flC5zxjNQAbbm5ZzxpeV9CHEv76mIrxpkXXzJSTy0

              Informacja o badaniu na stronie Puls Medycyny: https://pulsmedycyny.pl/polscy-naukowcy-sprawdza-jak-smog-wplywa-na-dzieciecy-mozg-972981

            • KOMUNIKAT

            • Szanowni Państwo,

              Dyrektor PSM I st. im. W. Kilara w Olkuszu serdecznie zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną.

              Na stronie internetowej szkoły znajdują się informacje dotyczące zapisów na rok szkolny 2021/2022.

              http://psmolkusz.pl/rekrutacja/

      • Logowanie