W naszej szkole
PRZEKAŻ 1%
KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, iż 23 i 24 marca 2022 r. o godz. 17.00 odbedą się zebrania z rodzicami
23 marca klasy I-III
24 marca klasy IV-VIII
Zapraszamy
OGŁOSZENIE
DBI 2022
Dzień Bezpiecznego Internetu 2022 obchodzimy 8 lutego.
DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu.
Pobierz aplikację mOchrona, która wspiera rodziców w zapewnieniu dzieciom bezpieczeństwa w sieci
KOMUNIKAT
Zapraszamy uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych Powiatu Olkuskiego
do udziału w V edycji Konkursu Poetyckiego im. Anny Piątek „Moja szkoła – mój drugi dom’’.
Regulamin konkursu jest dostępny w zakładce UCZNIOWIE/KONKURSY
Organizatorzy
KOMUNIKAT
Szanowni Państwo,
od 31 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r. uczniowie klas V-VIII przechodzą na naukę zdalną. Uczniowie z klas I-IV kontynuują naukę w trybie stacjonarnym. Zajęcia tak w trybie zdalnym, jak i stacjonarnym odbywać się będą zgodnie z planem lekcji.
Ewa Skubis
Dyrektor szkoły
HERITAGE ICEBERG: past, present and future
W ramach realizacji działań projektu (HERITAGE ICEBERG: past, present and future) w programie Erasmus+, troje nauczycieli z naszej szkoły oraz partnerzy z Włoch, Bułgarii, Szwecji, Turcji i Malty spotkali się w Benevento (Benewent) we Włoszech.
Pierwszego dnia zapoznaliśmy się z systemem edukacji włoskich partnerów. Mieliśmy również okazję porozmawiać o ich sukcesach, bolączkach i sposobach rozwiązywania ich codziennych problemów. Ponadto, poznaliśmy ich metody pracy oraz rozmawialiśmy o tym, jak powinna wyglądać szkoła XXI wieku.
Uczestniczyliśmy w zajęciach pokazowych oraz mieliśmy możliwość obejrzenia szkoły, między innymi bogato wyposażonych pracowni i warsztatów pracy. Mieliśmy zaszczyt poznać i posłuchać znakomitego nauczyciela, który zajął czołowe miejsce w konkursie światowym nauczycieli (Global Teacher Prize). Obejrzeliśmy prezentacje przygotowane przez uczniów na temat najważniejszych zabytków oraz elementów kultury bułgarskiej.
Następnie uczniowie oprowadzili nas po Benevento. Poznaliśmy historyczne miejsca dziedzictwa Benewentu, dostrzegając pewne podobieństwa z naszymi. Jest to piękne miasto pełne zabytków i legend, które pozostaną na zawsze w naszej pamięci.
W drugim dniu odwiedziliśmy Neapol. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum archeologicznego, czyli starożytnego miasta ( Herculanum), zasypanego przez erupcję wulkanu Wezuwiusz - 20 metrów pod ziemią. Analizowaliśmy jak zmieniło się życie mieszkańców na przestrzeni wieków i zobaczyliśmy, jak żyli mieszkańcy państwa rzymskiego na co dzień, jak wyglądały sklepy, bary uliczne, uliczki, jak mieszkali biedni i bogaci ludzie. Mogliśmy też zaobserwować lekcję historii w muzeum, która była ciekawą formą zachęcającą i motywującą młodzież do studiowania zagadnień dotyczących początków korzeni naszej cywilizacji. Później zajrzeliśmy w różne zakątki Neapolu, gdzie odkryliśmy piękno i bogactwo tej europejskiej perły. Zapoznaliśmy się z tradycjami świątecznymi z okolic Neapolu. Tymi informacjami na pewno się podzielimy z naszymi uczniami w ramach rozpowszechniania rezultatów projektu.
W trzecim dniu szkoliliśmy się w dziedzinie Gamifikacji Procesu Edukacyjnego poprzez wykłady, prezentacje i warsztaty. Był to główny cel naszego spotkania we Włoszech. Odkryliśmy na nowo, że wprowadzenie gier i zabaw w procesie nauczania jest kluczem do efektywnej i wydajnej nauki. Poznaliśmy interesujące aplikacje oraz „triki” służące podwyższeniu motywacji wśród naszych uczniów. Wieczorem tego dnia spotkaliśmy się z lokalną władzą i zwiedziliśmy pałac. Rozmawialiśmy o wyzwaniach stojących przed dzisiejszą edukacją i przedstawiliśmy projekt związany z dziedzictwem naszych miast.
Ostatni dzień to podsumowanie spotkania, dotychczasowych działań projektowych, stopień osiągnięcia celów, podziału obowiązków na przyszłe działania, ustalenie dat przyszłych spotkań oraz analiza zagrożenia wynikającego z pandemii Covid -19. Wykonaliśmy również wstępną ewaluację oraz zidentyfikowaliśmy mocne i słabe strony projektu.
To spotkanie było pierwszym krokiem tej wspaniałej przygody. Udowodniliśmy, że pomimo naszych kulturowych różnic, świetnie się rozumiemy i poruszamy we właściwym kierunku dla dobra naszych uczniów, społeczności oraz szkół.
WESOŁYCH ŚWIĄT!
Konkurs Kolęd i Pastorałek
V Olkuski Konkurs Kolęd i Pastorałek
21 grudnia znowu rozbrzmiewały kolędy i pastorałki w Miejskim Ośrodku Kultury w Olkuszu. Swoje pierwsze kroki stawiają na scenie Bianka i Zosia z klasy 4 b. Życzymy sukcesów! Duet Maja M. i Zosia S. z klasy 8 a, znalazły się wśród laureatów i zajęły III miejsce. Gratulujemy!
https://www.mok.olkusz.pl/index.php/11-aktualnosci/2418-v-olkuski-konkurs-koled-i-pastoralek
KOMUNIKAT W SPRAWIE SZCZEPIEŃ
Szanowni Państwo, prosimy o zapoznanie się z informacjami na temat szczepień przeciw COVID-19
Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w:
- mediach społecznościowych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego,
- na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/szczepimysie
- na profilu #SzczepimySię,
- a także pod numerem infolinii 989.
„Sustainability: Learn, change, live - One future for all”
Troje nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu wzięło udział w międzynarodowym spotkaniu w projekcie pt.”Sustainability: Learn,Change, Live-one Future For All” z udziałem 6 państw: Włoch, Hiszpanii, Grecji, Turcji, Portugalii oraz Polski. Gospodarzem, który przyjął delegację tych państw w dniach od 31 października do 5 listopada była Portugalia. Naszym miejscem docelowym była Venda do Pinheiro, niedaleko Lizbony.
Pobyt rozpoczęliśmy od wizyt w szkołach współpracujących z koordynatorami Projektu Erasmus. Zapoznaliśmy się z nowatorskimi metodami nauczania, aplikacjami informatycznymi do projektowania 3D oraz z drukowaniem w tej technologii. Portugalscy młodzi uczniowie zaprezentowali swoje projekty 3D. Zrobiło to na nas wielkie wrażenie. Gospodarze przeprowadzili wykłady na temat portugalskiego systemu edukacyjnego i pokazali nam swoją bogato wyposażoną bibliotekę multimedialną.
Następnie odbyło się spotkanie z burmistrzem miasta Mafra, który bardzo profesjonalnie przyjął swoich gości. Opowiadał o inwestycjach samorządowców w budowie nowocześnie wyposażonych szkół lokalnych. Będąc w tym mieście, zwiedziliśmy kompleks pałacowo-klasztorny. Miejsce to słynie z przepięknej, historycznej biblioteki, pochodzącej z czasów kolonialnych. Potem odwiedziliśmy wioskę Sobreiro prawdziwą perełkę portugalskiego folkloru, gdzie pokazano, w jaki zrównoważony sposób żyli ludzie kilkaset lat temu.
Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy była Lizbona. Jest to bardzo różnorodne i przepiękne miasto znajdujące się nad rzeką Tag. Najstarszą dzielnicą Lizbony jest Alfama. Jej urokliwe i wąskie uliczki tworzą niesamowity klimat. Odwiedziliśmy również oceanarium, jedną z największych atrakcji stolicy Portugalii, które jest uważane za największe oceanarium w Europie. Uczestniczyliśmy tam w wykładach i warsztatach na temat wpływu oceanu na funkcjonowanie naszej planety. Najważniejsze atrakcje i zabytki Lizbony, zwiedzane w dzień oraz w nocy, zapamiętamy na długo.
W ostatnim dniu pobytu omawialiśmy realizację projektu, trudności wynikające z pandemii Covid19, dokumentację działań oraz następne spotkanie, które odbędzie się we Włoszech, tym razem wraz z uczniami.
Nasza wspólna integracja europejska i zrozumienie międzykulturowe na pewno zdały egzamin. Jest to wartość dodana projektu. Wyjazd był dla nas niezapomnianym doświadczeniem. Projekt programu Erasmus+ to nie tylko nowe miejsce, nowa kultura, lekcja samodzielnego życia, ale również poznawanie nowych ludzi, z którymi często przyjaźnie zawiązują się na lata. Staliśmy się jedną europejską rodziną bez żadnych sztucznych granic!
Dodajemy link do filmu przedstawiającego naszej wspólnej przygody!
KOMUNIKAT
3 listopada 2021 r. od godz. 17.00 - DZIEŃ OTWARTY DLA RODZICÓW
Zapraszamy
II edycja projektu RKO
Rusza rekrutacja do II edycji projektu „Rozwój kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych gminy Olkusz”
W naszej szkole w roku szkolnym 2021/2022 zorganizowane zostaną zajęcia z następujących przedmiotów:
1. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla klas 1 – 3:
- J. polski
- Matematyka
- J. angielski
2. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla klas 4 – 8:
- J. polski
- Matematyka
- J. angielski
- J. niemiecki
3. Zajęcia logopedyczne
4. Terapia pedagogiczna
5. Zajęcia uczę się uczyć
6. Zajęcia – umiejętność radzenia sobie ze stresem Mindfulness ćwiczymy uważność dla klas 1 – 8
7. Trening umiejętności społecznych
8. Instrumental enrichment (program rozwijający struktury inteligencji)
9. Zajęcia rozwijające dla uczniów klas 1 – 3:
- Zajęcia rozwijające logiczne myślenie
- Zajęcia szachowe
- Programowanie z DASH
- Koło matematyczne z elementami programowania
10. Zajęcia rozwijające dla uczniów klas 4 – 8:
- Matematyka w szkole i w życiu - klasa 4-8
- J. niemiecki dla klas 7-8
- J. angielski
- Mistrzowie programowania.
Zgodnie z zapisami wniosku aplikacyjnego zajęcia prowadzone będą w trybie cotygodniowych 1 - godzinnych zajęć dodatkowych z nauczycielami/pedagogami z naszej szkoły.
Uprawnionymi do wzięcia udziału w projekcie są uczniowie i nauczyciele Naszej szkoły, którzy spełniają warunki udziału w projekcie określone w Regulaminie projektu.
Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane są w sekretariacie naszej szkoły w terminie do 20.09.2021 r. w godzinach pracy sekretariatu. O zakwalifikowaniu się do udziału w zajęciach decydować będzie liczba przyznanych punktów, zgodnie z kryteriami zawartymi w Regulaminie projektu.
Na komplet dokumentów rekrutacyjnych dla ucznia składają się:
- Karta Zgłoszenia Udziału w Projekcie (Załącznik 1a)
- Deklaracja – oświadczenie o uczestnictwie w Projekcie (Załącznik 2)
NOWY ROK SZKOLNY
Drogie Uczennice i Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice!
Serdecznie zapraszamy na rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które z powodów bezpieczeństwa ograniczy się do spotkań zespołów klasowych z wychowawcami klas według harmonogramu umieszczonego pod poniższymi informacjami.
Prosimy, aby Uczniowie (bez objawów chorobowych wskazujących na infekcję dróg oddechowych, których domownicy nie przebywają w kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych) przybyli do Szkoły w wyznaczonych godzinach w założonych maseczkach zasłaniających usta i nos (nie gromadzili się wcześniej przed budynkiem Szkoły), stosowali się do obowiązujących procedur na terenie budynku szkolnego – przy wejściu zdezynfekowali dłonie, zachowywali konieczny dystans, udawali się bezpośrednio do przydzielonej sali lekcyjnej, stosowali się do wskazań nauczycieli oraz pozostałych pracowników Szkoły.
Organizacja pracy Szkoły i zasady bezpieczeństwa obowiązujące w nowym roku szkolnym zostaną omówione z Uczniami, a w przypadku najmłodszych również z ich rodzicami / opiekunami obecnymi w trakcie pierwszego spotkania z Wychowawcą i Dyrektorem Szkoły (na teren Szkoły może wejść jeden rodzic / opiekun jednego dziecka).
Procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii Covid-19
Zapraszamy!
Ewa Skubis
Dyrektor Szkoły
Od 2 września 2021 r. uczniowie wchodzą i wychodzą ze szkoły w następującym porządku:
1a; 1b - wejście główne
2a; 2b; 2c - wejście od placu zabaw
3a; 3b - wejście od placu zabaw
4a; 4b; 5a; 5b; 6a - wejście od placu zabaw
7a; 7b; 8a; 8b; 8c - wejście główne
KOMUNIKAT
Rozpoczęcie nowego roku szkolnego odbędzie się 1 września 2021 r.
Klasy II-VIII spotykają się z wychowawcami w salach.
Klasy I spotkanie na sali gimnastycznej.
Porządek rozpoczęcia roku szkolnego:
Wejście do sali gimnastycznej od strony boiska szkolnego:
1a - SG godz. 10.00
1b - SG godz. 11.00
Wejście główne:
2a - s. 6 godz. 9.30
2b - s. 7 godz. 9.30
2c - s. 5 godz. 9.30
Wejście od strony placu zabaw:
3a - s. 16 godz. 10.30
3b - s. 14 godz. 10.30
4a - s. 11 godz. 9.00
4b - s. 12 godz. 9.00
5a - s. 14 godz. 9.00
5b - s. 13 godz. 9.00
Wejście główne:
6a - s. 12 godz. 10.30
7a - s. 15 godz. 10.30
7b - s. 10 godz. 10.30
8a - s. 10 godz. 9.00
8b - s. 16 godz. 9.00
8c - s. 15 godz. 9.00
W tym dniu uczniowie nie schodzą do szatni, ubrania wierzchnie zabierają do sal, nie zmieniają obuwia.
NA DOBRY POCZĄTEK
PROJEKT „..And health for all”
PROGRAM ERASMUS+ W RAMACH PROJEKTU „..And health for all”
Nasz plan upowszechnienia wyników projektu został opracowany i wdrożony przy pomocy środków masowego przekazu. Uwidoczniliśmy nasz projekt i jego rezultaty za pośrednictwem strony internetowej, konferencji, informacji prasowych, produktów audiowizualnych i multimedialnych, wydarzeń publicznych, kontaktów istniejących w sieci.
Mamy obszerną listę linków związanych z projektem, udostępnioną już wszystkim grupom w różny sposób zaangażowanym w projekt, ale także władzom lokalnym, lokalnym szkołom, wszystkim zaangażowanym za pośrednictwem środków masowego przekazu.
Aktywne linki utworzone w ramach projektu są wymienione poniżej:
1. official website of our project: https://sites.google.com/salme.edu.ee/esalutepertutti/estonia
2. eTwinng space: https://twinspace.etwinning.net/73071/home
3. PRODUCT OF EXCELLENCE - interactive game about the colors of fruit and vegetables: https://quizizz.com/admin/quiz/5e284d5141acf0001bf18ed6/healthy-fruit-vegetables?fbclid=IwAR0ZQALaYZ7nWuJ_5j-ROa8j02IDnbfxQJL5ybA3ng6f882Q8eaOK3Pgz3Y
4. PRODUCT OF EXCELLENCE - Cookbook and Decalogue of health: https://healthy-life-erasmus.blogspot.com/?m=1
5. Blog created for the online meeting by the Greek school (really useful with interactive games, documentaries on the Olympics; on ancient musical instruments; with a fantastic virtual welcome): https://euprojects2dimpap.wordpress.com/
6. Italian school website:
7. Swedish school website: https://sites.google.com/gafe.karlskrona.se/sunnadalskolan/skolans-enheter/4-6
8. Website of the school of the Polish school: https://www.sp1olkusz.pl/a/projekty?eqa=dGV4dD10ZXh0L3Rl eHQzJnN1YnBhZ2U9MA%3D%3D
9. Site of the Estonian school: https://sites.google.com/salme.edu.ee/esalutepertutti/about?fbclid=IwAR2vZy1aC7HM0qm8es783mYNNxYvLyO4yHDSoxdjudFHv_ij7mRa0KoZYXE
10. Site of the Greek school: http://2dim-papag.att.sch.gr/
11. Site of the German school: http://www.oberschule-gutenberg.de/?fbclid=IwAR1w3wZWxnegvjyKW3kbYqtsab5N8nRQzT36BCU7HWf7CFhGC_kbozo0v_8
Te strony mogą być przeglądane przez każdego, kto ma link, tak aby wyniki były widoczne dla wszystkich, a zwłaszcza dla uczniów, którzy będą rozpowszechniać wymianę dobrych praktyk.
Teraz, po zakończeniu projektu, zamierzamy rozwijać przyszłą współpracę, która konsoliduje się w nowym projekcie, będącym naturalną kontynuacją tego właśnie zakończonego, ponieważ mówi o ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU.
Mobilność wirtualna programu Erasmus+ w ramach projektu „..And health for all”
- 9
W dniach 31.05.2021 r. do 04.06.2021 r. siedmiu uczniów z naszej szkoły oraz trzech nauczycieli brało udział w wymianie wirtualnej ze szkołami z Estonii, Szwecji, Niemiec, Włoch oraz Grecji. To właśnie szkoła grecka była gospodarzem ostatniej już wymiany uczniowskiej w ramach programu Erasmus+ „.. And health for all”. Z powodu pandemii Covid-19 i braku możliwości goszczenia w greckiej szkole wszystkie działania odbywały się za pomocą internetu.
Podczas tej wymiany uczestnicy poznali bliżej szkołę partnerską z Grecji oraz ich narodowe piosenki, tańce, potrawy oraz prace na co dzień. Mogli również zobaczyć jak wyglądają lekcje wychowania fizycznego w greckiej szkole. W drugim dniu uczniowie brali udział w warsztatach, podczas których przygotowywali zdrowe przekąski, nauczyli się greckich tańców oraz przeprowadzili proste eksperymenty. Wszyscy świetnie się bawili tańcząc w rytmie greckich tradycyjnych piosenek.
Po wirtualnej wycieczce po Akropolu uczestnicy dowiedzieli się jak wyglądała starożytna olimpiada, muzyka i instrumenty. Następnie uczniowie z sukcesem przetestowali swoją wiedzę w wirtualnym quizie oraz udowodnili, że najskuteczniejszą metodą nauki jest gra i zabawa. Co ważne, nikt nie przegrał, wszyscy byli wygranymi.
Ostatni dzień był dniem podsumowań i ewaluacji. Każda ze szkół opowiedziała czego nauczyła się podczas projektu, co było źle zrobione i wymaga poprawy, a które działania były dobrze przeprowadzone i należy je kontynuować. Szkoła grecka zaprezentowała jeden z produktów końcowych, czyli książkę kucharską z narodowymi zdrowymi przepisami. Książka ta jest dostępna na stronach projektu, zachęcamy do czytania i gotowania zdrowych potraw!
https://healthy-life-erasmus.blogspot.com/
Dzięki udziałowi w projekcie cała społeczność szkolna pogłębiła swoją wiedzę na temat zdrowego trybu życia. Uczniowie mieli wspaniałą okazję zrozumieć jak ważna jest nauka języków obcych i poćwiczyć porozumiewanie się w języku angielskim. Wielką wartością jest to, że wszyscy uczestnicy zrozumieli, iż mimo różnic między krajami jesteśmy podobni i tworzymy jedną wielką społeczność europejską.
Opiekunami tych innowacyjnych zajęć byli: panie Justyna Lara i Sandra Dąbek oraz koordynator projektu - pan Edwin Caraballo-Cortes.
OGŁOSZENIE
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu
ogłasza nabór na stanowisko pracy:
Animator sportowo-rekreacyjny na kompleksie sportowo-rekreacyjnym
przy Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu powstałym w ramach
GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI OLKUSZA NA LATA 2016-2026
Archiwum Aktualności